petramallfors.blogg.se

The Exchange Challenge

Publicerad 2016-03-02 18:12:00 i ♡Inför utbytesåret i USA♡, ♡Utbytesstudent Ohio, USA 2016/2017♡,

Eftersom de flesta har gjort 'The Exchange Challenge' så tänkte jag också göra det. :)

Vilket land ska du till?
USA

Vilken organisation åker du med?
Min svenska organisation är Explorius, och min amerikanska är ICES.

Var skulle du helst vilja bli placerad?
Har redan fått placering, men jag tyckte(Och Tycker) inte att det spelar så stor roll om vart man hamnar, det mesta beror ju faktiskt på hur värdfamiljen är.

Har du fått familj eller gjort regionsval?
Jag fick mina placerings dokument förra veckan och ska som sagt till Wauseon,Ohio. Och eftersom jag inte tycker att det spelar någon större roll om vart man hamnar, så gjorde jag inte regionsval.

Kommer du att åka på något förberedelseläger?
Jag kommer åka till New York på förberedelseläger den 10 Augusti.

Kommer även åka på ett Year End Camp i Washington D.C innan jag kommer hem.

Vad ser du mest fram emot?
Lära mig nya saker, se nya platser och träffa en massa nya personer. 

Vad fruktar du mest?
Att det ska vara svårt att "komma in i kompisgäng" osv. Men det tror jag förhoppningsvis inte blir så svårt. :)

Vill du prova på någon ny sport?
Cheerleading 

Vad kommer du sakna mest?
Kompisar, klassen, svensk mat, konståkning, familj osv.

I USA, kommer du åka på någon resa arrangerad av organisationen?
Vet faktiskt inte, det hade ju varit kul att åka till Hawaii men det är inte direkt billigt haha.

Namnge tre platser som du vill besöka i ditt värdland:
New York(som jag redan kommer besöka).

Sen så hade det varit kul att besöka Detroit (ca. 1h och 40 min ifrån Wauseon) och Chicago (ca.3h och 20 min ifrån) någon gång under året.


Tror du att det kommer bli ett bra år?
Jag tror att det kommer att bli ett väldigt bra år, med mycket nya upplevelser. Så jag ser verkligen fram emot augusti, när jag åker. :)

 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2016-02-01 20:24:15

AHHH KAN INTE FATTA!! 190 dagar! countdown..

Svar: JA ASSÅ TAGGAAA!!
Petra

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-02 17:29:33

Tror du får superkul , kanske jag hälsar på /faster

Svar: Jadå :)
Petra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Ny blogg: http://nouw.com/petramallfors/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela