petramallfors.blogg.se

Get Ready möte #2

Publicerad 2016-01-18 17:39:00 i ♡Inför utbytesåret i USA♡,

Igår var det andra Get-Ready mötet med explorius, mötet handlade mest om skolan, men det blev lite allt möjligt om utbytesstudent året. Efter mötet så fikade jag, Lovisa, Smilla, Frida och Nora i några timmar på friends och pratade om tankar/åsikter och allt möjligt som handlar om utbytesstudent året och USA(eftersom vi alla ska dit).
(Ljuset var så ehh extremt fint på bilderna ofc hahah.)
Jag fick för övrigt faktiskt värdfamilj i torsdags och jag ska till Wauseon, Ohio!
 
Det är dock double placement. Om man får double placement så får man + ens föräldrar skriva på papper på att man tycker det är okej med att en annan utbytesstudent bor i samma värdfamilj, (Så jag hade kunnat säga nej och isåfall hamnat i någon annan värdfamilj, men jag sa ju såklart ja).
 
Därför så har jag inte fått kontakt information (mail/skype osv.) från min amerikanska organisation(ICES) än,  men Lina(min kontakt person på explorius) sa att det kommer förmodligen någon gång den här veckan så.
 
Vet dock vad min värdfamilj heter och vart dom bor och lite till, men lär väl skriva om det någon annan gång när jag vet lite mer om dom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Ny blogg: http://nouw.com/petramallfors/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela