petramallfors.blogg.se

Brighton dag 14

Publicerad 2015-06-29 19:27:13 i ♡Språkresa Brighton 2015♡,

Igår så fick man välja om man ville ha fritid eller åka till Eastbourne, och eftersom Wilma var sjuk så valde jag att åka till Eastbourne istället. Eastbourne var fint, det är lite som ett mini Brighton utan traffik och med mycket blommor. I Eastbourne skulle jag och några andra äta med det kom en fiskmås och attackerade mig. Fiskmåsen ville ha min macka men lyckades inte ta den, men den nuddade i mackan och stack klorna i mitt finger istället ":-)" så jag behövde ändå slänga mackan.
Igår kväll kom det en elev från Spanien som åker med STS, så imorse gick jag och Thea upp extra tidigt eftersom vi erbjöd oss att följa med henne till piren, där hennes grupp skulle samlas imorse.
 
Efter det så fick vi vänta i ungefär en timme inne i stan. Våran första aktivitet på förmiddagen var Hove museum som var rätt tråkigt faktiskt, inget som intresserade mig direkt. Efter det så var jag med Ellinor, Frida och med Wilma lite inne i stan innan vi behövde gå till lektionerna. Efter lektionerna var jag i stan ungefär en timme med Ellinor(och Frida lite) innan jag tog bussen hem. 
Just nu väntar jag på att maten ska bli klar, ikväll har våran aktivitets grupp "Ghost Walk" vilket alla som har gjort det har sagt att det är allmänt tråkigt och inte alls läskigt, så jag får väl se.
 
 
 
 
 
Fiskmåsen som attackerade mig ":-)"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Ny blogg: http://nouw.com/petramallfors/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela